Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Nu landar Art & Copy och Cannes-utställningen i Sverige

cannes

Äntligen! Knappt en månad efter USA-premiären går reklamdokumentären Art & Copy upp på den berömda vita duken i Sverige. Tillsammans med Citypaketet presenterar Sveriges Kommunikationsbyråer filmen i Stockholm, Göteborg och Malmö. Samtidigt visar de vinnarkampanjerna från sommarens Cannes Lions. Självklart är antalet platser begränsat, och du måste anmäla dig till Sveriges kommunikationsbyråer. Här är dagarna, tiderna och platserna:

Stockholm 24 september

Tid: 14.00-17.00 (filmen visas klockan 18.00)
Plats: Clarion Sign, Norra Bantorget

Malmö 29 september

Tid: 16.00–20.00
Plats: Chokladfabriken, Bergsgatan 33

Göteborg 1 oktober
Tid: 16.00–20.00
Plats: Världskulturmuseet, Södra vägen 54

Dessutom: ADA Sweden – Association for Design and Advertising – i Göteborg arbetar stenhårt för att kunna visa filmen i staden på framsidan snarare än snart. Just nu är filmen på resa över Atlanten, och så snart den har landat kommer ADA att berätta var och när filmen visas. Folket i Göteborg kan med andra ord bli de första att se dokumentären.

Läs också
Please copy me: Nu kommer filmen Art & Copy till Sverige
Please copy me: ”Advertising changes the perception of everything” – premiär för Art & Copy



Kommentera