Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Pang! Den nya Reklambibeln har lämnat startblocket

resume_reklambibel

I samband med att Please copy me fick uppdaterad form och ny adress passade Christer Wiklander och jag på att berätta att vi tänker skriva en bok om reklam. Branschtidningen Resumé
skrev en längre artikel om vårt projekt. Själva blev vi överväldigade av alla mejl, Twitter-meddelanden, ryggdunkar och telefonsamtal som uppmuntrade, grattade och ställde sitt engagemang till förfogande. Arbetet är redan igång, och vi drar nu upp riktlinjerna för arbetet och bokens innehåll. Vi vill jobba transparent, och kommer därför att använda Please copy me som ett bollplank för arbetet med boken. Här kommer vi att berätta om hur arbetet går framåt, och inte sällan fråga vad du tycker och tänker. Tillsammans – och det är ett som är säkert – kommer vi att skapa en verkligt läsvärd bok om reklam, kommunikation och konsten att skriva reklam.

Du kan följa arbetet med boken, som har arbetsnamnet Reklambibeln – Nya testamentet, på www.pleasecopyme.se/reklambibeln Där kan du också redan nu förhandsboka boken. Nu kör vi!



Ett svar till “Pang! Den nya Reklambibeln har lämnat startblocket”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by pellet and Linus Bille. pellet said: RT kul! @pleasecopyme: Pang! Den nya Reklambibeln har lämnat startblocket http://bit.ly/qSczZ #pleasecopyme RT gärna. […]

Kommentera