Reklam-Göteborg blir först i Europa att se Art & Copy
Nu är det klart, officellt och fixat: den amerikanska reklamdokumentären Art & Copy visas på Bio Capitol i Göteborg redan nu på måndag – den 21 september – klockan 19.00. Bioföreställningen, som blir filmens första i Europa, presenteras av ADA och Forsman & Bodenfors.
Sedan tidigare har Sveriges Kommunikationsbyråer och Citypaketet berättat att de kommer att visa filmen under en miniturné med stopp i Stockholm (24/9), Malmö (29/9) och Göteborg (1/10). Filmen Art & Copy berättar om kreatörerna bakom de klassiska kampanjerna Just Do It, I Love NY och Think Different. Den handlar om inspiration och kreativitet – och ställer viktiga frågor om reklam. Handlar reklamen bara om manipulation? Eller kan det till och med vara konst? Bland de många medverkande reklammakarna hittar du Lee Clow, Dan Wieden, George Lois, Jeff Goodby och Mary Wells.
Bio Capitol har 206 biofåtöljer. Bli inte förvånad om det säger poff och så är biljetterna slut. Särskilt eftersom ADA och Forsman & Bodenfors inte plockar ut en spänn för biljetten. För att vara bland dem som får se premiärvisningen av filmen, anmäl dig snarast till info.ada(a)businessregion.se. När det är fullt, är det fullt. Vi ses kanske där.
Uppdaterat: det tog 15 timmar, sedan sa det poff och biljetterna var slut.
***
Om du spontant känner lust att tacka någon för att Art & Copy får Europapremiär i Göteborg: tacka Rasmus Heyman på ADA. Han har gjort ett stort jobb för att få hit filmen.