Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Världen förändras. Gör du?

Någonting har hänt. Och händer. Någonting stort. Säg inte att du har missat det. Du lever mitt i det. Kolla:

Den utvecklingen som filmen gör svart på vit är fascinerande och skrämmande. Men mest spännande. Så spännande att jag ryser. Det där omvälvande händer NU. Internet förändras allt, allt, allt. Och vi har bara sett introt till filmen där vi spelar huvudrollerna.

***

ronnestam_brev
Illustration: ronnestam.com

Förändring kräver att vi förändrar vårt sätt att tänka och agera. Därför känns det öppna brev som Johan Ronnestam skrivit till folket på toppen i världens företag som ett steg i rätt riktning. Och som en spark rätt upp i det allra heligaste.

Hans budskap: börja att på fullaste allvar bry er om era företag. Se till att utveckla dem, istället för att försöka bevara status quo. Tro inte att internet är ännu en affärsarena; nej, internet kommer att i grunden påverka och förändra varje liten del av ditt företag. Se till att para produktutvecklingen med marknadsföringen. Inse att allting hänger ihop. Se därför till att du förstår saker och ting i ett större sammanhang. Låt reklamen och kommunikation flyta samman för att nå längre än traditionell reklam. Och framför allt: ta ansvar! Bry dig om ditt företag som en entreprenör bryr sig om sitt.

Vad tänker du?



3 svar till “Världen förändras. Gör du?”

  1. Johan Ronnestam skriver:

    Åh. Stort tack för den posten!

    Vi kämpar på!

  2. […] statistik i filmförmat som väcker tankar kring medieframtiden. Tack pleasecopyme.se Posted in Okategoriserade « Få egna idéer bland tidningarnas […]

  3. […] statistik i filmformat som väcker tankar kring medieframtiden. Tack pleasecopyme.se Dela:TwitterFacebookTumblrLike this:GillaBli först att gilla denna post. Etiketter framtiden, […]

Kommentera