Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Hör mig prata om bloggar, tweets och Verdanagate

conf_logo

Den 2 december arrangerar Wednesday Relations en heldagskonferens i Göteborg med föreläsningar om digital kommunikation och sociala medier. Den heter The Conference. Brit Stakston, strateg på JMW, och Johan Ununger, vd för Saltå Kvarn, kommer att prata om konversationsmarknadsföring. Nicke Lindqvist, SEO-konsult, kommer att visa hur Google berättar sanningen om dig. Lena Carlsson, vd för Kreafon, kommer att reda ut vilka lagar och regler som råder i bloggosfären. Och Erik Hörnfeldt, informationschef på Tre, kommer att förklara vad som menas med word-of-mouse.

Jag kommer att berätta hur företag kommer igång med sociala medier, hur de tweet-by-tweet bygger förtroende och om hur sociala medier skapade Verdanagate. Jag räknar kallt med att det kommer att bli en brinnande intressant dag.

Det kostar 2 900 kronor (vi snackar utan moms) att gå på The Conference. Om du går tillsammans med en kollega får ni en tusenlapp i rabatt. Så snacka med chefen redan idag. Eller, om du är chef, boka in onsdagen den 2 december. Vi ses där! (Kom gärna fram och säg hej. Då blir jag glad.)

***

Inför föreläsningsdagen har Wednesday Relations frågat ut mig om digitala mötesplatser, förrädiska fallgropar och hur jag gör för att marknadsföra Please copy me.

Läs intervjun
”Sociala medier handlar om att vara påhittig, engagerad och snabb i dialogen”



Ett svar till “Hör mig prata om bloggar, tweets och Verdanagate”

  1. Nathalie skriver:

    Kul att ha dig med på båten :-)

Kommentera