Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

David Lynch gör turné och fångar det som fascinerar oss

interview_project
Bra reklam bygger nästan alltid på någon sorts insikt om mänskliga drivkrafter, och vad som roar, lockar eller skrämmer.
Så har Göran Åkestam formulerat det. Människor fascinerar oss människor. Och om sådana som vi handlar Interview Project en sjuttio dagar lång bilfärd genom de amerikanska delstater. Med David Lynch som regissör hittar filmteamet konstiga, lugna, svåra, spännande, vanliga människor längs vägen. Resultatet? Hundratals korta webbisoder – som fylls på var och varann dag med Basto, Lynn, Doc Whitman, Glenys och andra fascinerande människor. Och det är verkligen som Lynch själv säger: It’s human, and you can’t stay away from it.

www.interviewproject.davidlynch.com


Tipstack till Andreas Kjellgren.

***

I sammanhanget: kolla också in Mediastorm.
Tipstack till Bengt Kjellin.

Kommentera