Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Bra idéer är enkla och ömtåliga

Den amerikanske illustratören Scott Campbell har i en kampanj för filmbolaget Show Off! visat hur många idéer aldrig ser dagens ljus. Det är komiskt – och en smula tragiskt: för alla bär vi ju med oss mer eller mindre traumatiska minnen av hänsynslös idéslakt.

Klicka på bilden för betydligt större sådan.

idea

Och mer
karin af malmoe: All bra reklam bygger på en bra idé
Småstadsreklam: Vilken fin annons. Synd att den är skit.

Vad tycker du?



Ett svar till “Bra idéer är enkla och ömtåliga”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Mattias Åkerberg and Johan Grundin, P W. P W said: RT @pleasecopyme: Bra idéer är enkla och ömtåliga http://bit.ly/87Vtt8 #pleasecopyme […]

Kommentera