Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Ställningen just nu i omröstningen Årets bästa svenska kampanj

Under omröstningens första 40 timmar har hela 600 personer röstat. AIK-kampanjen Hif/Dif har ryckt kopiöst i täten, och därefter är det just nu jämnt skägg mellan Studio Total, DDB Stockholm och Ester om andraplatsen. Omröstningen pågår till och med 31 december 2009. Allt kan hända. Just nu ser fem-i-topp ut så här:

1. AIK – HIFDIF.se (64,0%, 385 röster)
2.
Arvikafestivalen – Platsannons/orgasmfilm (5,0%, 31 röster)
3.
Volkswagen – Rolighetsteorin (5,0%, 27 röster)
4.
Lafa – 100 000 kondomer (4,0%, 26 röster)
5.
Stockholm Pride – How hetero (3,0%, 17 röster)

Vill du också rösta? Gör det i omröstningen i högerkanten på den här bloggen.



Ett svar till “Ställningen just nu i omröstningen Årets bästa svenska kampanj”

  1. dill skriver:

    Å där blev tävlingen kapad.

Kommentera