Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Diesel smarthyllar dumheten

diesel

Diesel har genom åren gjort sig känd som en kontroversiell reklamköpare. I den senaste kampanjen – kanske inte jättekontroversiell, men ändå – hyllar man dumheten. Den engelska reklambyrån Anomaly har gjort fyrtio annonser med ett skönt samspel mellan form och formuleringar. Och en mikrosajt på det. Vi snackar sann skaparglädje, sann skrivarglädje. Befriande bra.

diesel_many

Eller vad tycker du?

(Tipstack till Ola Carlberg)

Steget efter
Resumé: Diesel bakom årets dummaste kampanj

2 svar till “Diesel smarthyllar dumheten”

  1. Marcus Axberg skriver:

    Roliga, sköna små annonser. Jag saknade dock en variant. Smart listens to reason, stupid needs no reason.

    ::m

  2. Mattias skriver:

    ”Smart listens to reason, stupid needs no reason.” Grymt bra!

Kommentera