Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Din kommentar är en röst

rost

God måndag.

Jag tänker såklart inte be dig som besöker den här bloggen att kommentera lite oftare. Nä, det enda jag tänker göra är att berätta hur mycket kommentarer betyder. Att det gör skillnad om du i utbyte mot inspiration och en smula kunskap ger några sekunder till att formulera en tanke, en invändning eller ett hejarop. Det är som om du lägger en röst på mig. Och då skulle jag såklart bli en ännu gladare skit.

Ha en härlig dag.



10 svar till “Din kommentar är en röst”

  1. Sarah B Larsson skriver:

    Tar åt mig. I mitt fall känns det dock som om jag censurerar mig själv och därför uteblir kommentarerna. Självklart ska jag kommentera dina fantastiska inlägg framöver. Du skriver ju en av landets bästa bloggar inom reklam, och det minsta vi som läsare kan göra är att visa vår uppskattning bättre. Heja dig!

  2. Leif Landén skriver:

    Jag tar åt mig, och har faktiskt som nyårslöfte att skriva iaf 3 kommentarer på olika bloggar per dag… dock läser man ju några hundra så dom blir sällsynta kommentarerna iaf… :(

  3. Marcus skriver:

    Ett tips i all välmening: Greja till så att man ser om någon kommenterat redan i RSS-flödet. Då blir man ju mer sugen på att klicka en gång till och läsa mer.

  4. Då kommer såklart en kommentar. Man glömmer liksom det ibland, läser inlägget och tänker ”ja, det där var väldigt smart” eller ”oj vilket bra tips”. Det tar faktiskt inte många minuter att börja skriva det också. Så heja dig, den här bloggen är alltid lika inspirerande och intressant. Fortsätt, please!

  5. @collentiner skriver:

    Kommentarer behövs det definitivt fler av. Oftast känner folk att de inte har något att tillföra men för den som skriver räcker det med lite positiva ord (vilket egentligen alltid borde skrivas om inte posten redan har en lång givande diskussion)

  6. Kristina skriver:

    Ica-Jerry, är bäst, go och glad.

  7. Andreas Remfeldt skriver:

    Mattias.
    Du har rätt, alla bör kommentera ett klokt inlägg, det kryllar av dem här på bloggen.
    Jag är inte särskilt duktig på det själv men jag kan ju i utbyte mot ”inspiration och en smula kunskap” självklart visa min närvaro. Jag kan ta mig i kragen och ge synpunkter när jag har dem. Jag tycker vi ska ses. När passar det dig?

    Bästa hälsningar
    Andreas

  8. Andrea skriver:

    As good as it gets-Ulrika skrev om exakt samma sak för ett par veckor sedan. Då tog jag åt mig. Och nu tar jag åt mig igen. Klart jag ska kommentera mera, jag hänger ju på den här sidan så gott som varje dag och uppskattar den väldeliga. :)

  9. Jenny skriver:

    Japp, kommentarer är viktiga! För, även om man vet att folk läser det man skriver, vill man ju vet vad de tycker och tänker!
    Så, här kommer en kommentar! Jag gillar det du skriver. Och jag ska kommentera oftare.
    För det är ju kommunikation handlar om! Att utbyta tankar och idéer, från flera håll.

  10. Finn Lydänge skriver:

    Fick nästan lite dåligt samvete, läser alltid din blogg och har aldrig skrivit en kommentar. I brist på något vettigt att säga annat än ”hurra” och ”fortsätt så”. Ibland kanske det räcker?

Kommentera