Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Har du gjort någonting bra? Berätta det den här veckan.

Eller tig för alltid still.

nelson
Guldäggskampanjen 2006. Mitte Blomqvist och Hanna Belander filosoferar.

Nu på fredag, den 22 januari, klockan 17.00 är det så kallad deadline för reklambidrag till Guldägget 2010. Därför pågår just nu på många av landets reklambyråer ett febrilt arbete med att välja ut, förklara och smakfullt presentera de kampanjer som förhoppningsvis ska kunna bli till ägg. I slutet av mars vet vi vilka få kampanjer som på allvar har chansen; då blir det nomineringsvernissage i Stockholm, Göteborg och Malmö. Och på kvällen den 15 april vet vi precis vilka kampanjer som varit de starkaste, smartaste och smittsammaste under 2009. Hela arbetet går att följa på Guldäggsbloggen; där får landets kreatörer säga sitt (läsvärt!)

Men först: se till att skicka in det bästa du har. Kom ihåg att allting ska skickas in digitalt. Och gör det innan du-vet-när.

***

Dessutom: Guldäggssnack på Twitter? Använd hashtaggen #guld. Alltihop samlas på Guldsnack.se.

Kommentera