Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Madame Börje gissar: "Mattias Åkerberg" är Filip Nilsson

Bild 18

Madame Börje är reklambranschens hovnarr. Han – för det vet vi att han är – skämtar gärna och ofta om de prinsar, drottningar och underhuggare som rör sig i kommunikationens kojor och slott. Idag är det de ”superproffsiga och ambitiösa bloggKOMPISARNA” Mattias Åkerberg, Nina Åkestam, David Orlic och Leon Phang som får sig en släng av sleven. Den gode Börje nagelfar signaturen ”Mattias Åkerberg” – och hoppas ”avslöja” ”myten”:

I Göteborg sitter den anonyme och mystiske ”Mattias Åkerberg” och skriver om reklam ur ett copywriterperspektiv. Det är initierat och välskrivet. Ofta med en ”twist” och alltid med hjärtat på rätta stället. Men till syvende och sist är det ändå myten som lockar. Vem ÄR signaturen ”Mattias Åkerberg”. Madame Börje lägger sitt tips på Filip Nilsson. Kom ihåg var du läste det först.

Om den där Börje ändå visste vad han ställt till med. Nu vill ju mina närmaste vänner veta ”sanningen”. Och den kan jag förstås inte ge dem. De – och du – får leva vidare i ovisshet. Sorry.

Och om du gillar ordning och reda: sortera det här inlägget under Branschinternt. Tack.

Vad tror du? På vem lägger du ditt tips?

Kommentera