Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Mental anteckning: En idé är som en fjäder

Nä, Mattias, den där idén, tanken eller briljanta formuleringen, den stannar inte kvar. Den rör på sig. Den virvlar iväg som en fjäder om du inte fångar den, skriver ner den. Nu säger jag det inte en gång till, okej. Har du skrivit ner det här? Bra.

Känner du igen dig?



2 svar till “Mental anteckning: En idé är som en fjäder”

  1. David Stiernholm skriver:

    Visst gör jag det! Att fånga den i flykten är helt nödvändigt för mig. Det fina är att de är gratis i ansträngningsvaluta räknat; de kommer ju på något sätt automatiskt, likt stekta sparvar rätt i munnen. Effektivare kreerande är svårt att föreställa sig.

  2. Henrik skriver:

    Jotack. Ett problem jag inte alltid ser vad som var så briljant med idéen eller brottstycket, när jag sedan tar fram den. Antagligen för att den inte var en så bra idé och då funkar det ju bra som ett slags kreativitetsfilter.

Kommentera