Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Båtmässan fixar sommaren

vb_batmassan_stor

vb_batmassan_liten

Här är en aktuell kampanj för Båtmässan, som vi på Valentin & Byhr är föräldrar till. Det känns fel att analysera en egen kampanj, och den kräver inte heller någon övertydlig förklaring.

Creative director: Magnus Tengby. Art director: Peter Holmberg. Copywriter: Mattias Åkerberg.

Vad tycker du?

5 svar till “Båtmässan fixar sommaren”

  1. Andreas Remfeldt skriver:

    Jag gillar den, sommar är ett genialt lockbete i dagsläget.

    För några år sedan var det ett större husbygge i Stockholm som kom att irritera några i området. För att gottgöra detta byggdes en tunnel framför bygget. Inredd med konstgräs, värme, fototapet av sommaräng och härligt sommarljus.
    ”Vi förlänger sommaren med tio meter”
    Jag gillar den. Jag gillar det här. Jag gillar sommaren. Nice!

  2. Fredric skriver:

    Gillar detta. :)

  3. danne skriver:

    det är bra!

  4. Helt rätt angreppssätt. Det är precis vad båtägaren går och drömmer om och nu får han/hon chansen att drömma lite extra på båtmässan.

  5. Siri skriver:

    Gillar inte helt den här reklamen då jag finner båtar så tråkiga. Får alltid någon känsla av att jag mår illa när jag tänker på bilar och båtar och andra fordon. Ändå står jag och tittar drömskt på den här reklamaffischen när jag väntar på bussen, vill ha sommar nu.

    Så nog har ni fått till det alltid!

Kommentera