Här är Agenda-inslaget om viral reklam (med bonusmaterial)

agenda

SVT-programmet Agenda visade i söndags, den 7 februari, ett sex minuter kort inslag om viral marknadsföring (börjar efter 20.03). Det hela presenterades som ”den senaste reklamtrenden” – och den verkligt hårda granskningen av fenomenet uteblev. Istället blev det en kortfattad smörgås-bord-presentation av framgångsrika filmerna i sammanhanget. Henrik Sjödin, varumärkes- och marknadsföringsforskare; Andreas Dahlqvist, creative director DDB Stockholm; Madeleine Östlund, reporter Dagens Media; och Stina Honkamaa, Sverigechef Google, medverkade i inslaget.  Här är alla filmerna i sin helhet:

Samsung  – Extreme Sheep LED Art

Microsoft  – Megawoosh

MSI – Laptop in butt

Volkswagen – Pianotrappan

Evian – Roller babies

Dove – Evolution

Tre apor – Bag-in-box + micro

TV3 – Sandhamnstek

Old lady and air bag

Vad tycker du?

2 svar till “Här är Agenda-inslaget om viral reklam (med bonusmaterial)”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Mattias Åkerberg, Björn Alberts. Björn Alberts said: RT @pleasecopyme: Här är Agenda-inslaget om viral reklam (med bonusmaterial) http://bit.ly/cPvgCB #pleasecopyme […]

  2. Micco Grönholm skriver:

    Jag gillar Pianotrappan och Evolution. Och hoppas därför att de också är bra reklam för VW respektive Dove. De övriga ger jag inte mycket för. Vad tycker du?

Lämna ett svar till Micco Grönholm Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *