Här är dojjorna som håller balansen i ett år

Med start precis idag – den 22 februari – kommer skovarumärket New Balance att visualisera balans på lika många sätt som året har dagar – och varje dag portionera ut resultatet som en 20-sekundersfilm direkt till en skärm nära dig. Bakom satsningen New Balance 365 står reklambyrån Mother New York och den svenske regissören Jesper Kouthoofd. Webbplatsen är navet och den kreativa verkstaden i kampanjen; till den kopplas en Iphone-applikation som fungerar som en visuell väckarklocka.

newbalance365.com

nb-phone

Korta reflektioner
Hur länge ska vi inom reklambranschen prata om kampanjer? Om du frågar mig: inte så länge till. Alltfler företag – och byråer – börjar inse att en kontinuerlig relation med konsumenten är vägen att gå, istället för klatschiga punktinsatser kallade kampanjer. Det här är ett tydligt exempel på ett sådant tänk: varje dag, månad in och månad ut. Samma grundbudskap – förmedlat på hundratals sätt. Och jag gillar det. Det är galet, omedelbart och väldigt kouthoofdskt.

Vad tycker du?