Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Läs det här om du kommenterar

hej

Hej. Ett enkelt, trevligt, vackert ord. Anna Qvennerstedt använder det ofta i sina reklamtexter – och det borde fler göra (där det passar). En annan Anna – Anna Lundqvist – väljer att handtrycka hälsningen på mössor. Fyrahundra stycken har hon gjort, alla numrerade (min är 211), i vitt och grått och svart. Vill du ha en? Köp den.

Och bland er som har kommenterat på Please copy me hittills under 2010 lottar jag ut en mössa (värde 362 kronor). Och vinnaren är…

VINNAREN
Jessica Johansson, copywriter och bloggare på Ord och inga visor

Vad lär vi oss av detta? Att det lönar sig att kommentera? Och att hej är ett fint ord att bära med sig?

Dagens låt: Shout out louds – Walls

5 svar till “Läs det här om du kommenterar”

  1. Viktor skriver:

    Smart att du lottar ut till en gammal kommentar, på det sättet så kommer vi tillbaka och kommenterar. Det märks att du kan marknadsförings tekniker.

  2. Kenneth skriver:

    Grattis Jessica Johansson, den där mössan är så cool. Pallar inte på att vänta på att vinna en så jag tar och köper en i stället.

  3. Pontus skriver:

    Måste beställa mössan med det samma. :)

  4. Bajsugglan skriver:

    Japp, den var snygg!

  5. Oj, vad otippat. Och roligt! vart ska jag skicka min adress?

Kommentera