Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

McDonald's firar fettisdagen

20968_348060629637_741409637_4989606_6412766_n

Hahaha… tten av.

Reklambyrå: DDB Stockholm. Copywriter: Magnus Jakobsson.
Art director: Fredrik Simonsson.

Kampanjen består av dagspressannonser, utomhustavlor, storbildskärm vid Stureplan och bagerirekvisita på utvalda restauranger.

Vad tycker du? Jag tycker något!

Steget efter: Resumé – McSemla på fettisdagen

***

Stefan Forslund är copywriter och sitter mittemot mig här på jobbet. Han blev inspirerad av annonsen, och valde att göra en egen version.

image

6 svar till “McDonald's firar fettisdagen”

  1. Eric Lindesvärd skriver:

    Skitbra, helt enkelt. Duktiga människor. Fina resultat.

  2. Gabriel skriver:

    Haha, härlig! :)

  3. Andreas Remfeldt skriver:

    Briljant! Enkla medel– tydliga budskap.

  4. david skriver:

    Jag hade lätt köpt Selman!

  5. The Brand-Man skriver:

    Twitternytta 2:2010…

    I veckan blev mitt twitterkonto kapat. Konsekvensen blev att mina twittervänner utsattes för spammeddelanden skickade från mitt konto, med syftet att även kapa deras konton. Jag fick som tur var snabbt hjälp att lösa problemet, av bl.a. @……

  6. Fjelk skriver:

    Well played

Kommentera