Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Han är avsändaren bakom kampanjen Jobb utan klipp

Jag hade fel. Och du hade kanske rätt. Hursomhelst visar det sig nu att det är Niklas Lundengård – och ingen annan – som står bakom kampanjen Jobb utan klipp. Det hela är verkligen ett experiment med målet att skaffa sig ett jobb – med hedern och håret i behåll. Niklas säger själv att de upprepade namndroppningarna och många brevlådorna har varit ett sätt att förvilla de inbitna reklamare som tror sig kunna känna doften av kampanj på mils avstånd. Snyggt jobbat! Niklas har i sanning visat att han är en slug strateg och kul kreatör i en och samma kropp. Den svenska reklambranschen behöver sådana. Därför: ge honom ett jobb!

Vad tycker du?



2 svar till “Han är avsändaren bakom kampanjen Jobb utan klipp”

  1. Daniel skriver:

    Ändrar mig, men bara till en del. Jag har kollat igenom allt nu och det är ganska smart och klurigt. Han kan få jobba tillsammans med mig om han vill.

  2. […] Mattias som driver bloggen Pleasecopyme har länge spekulerat om en eventuell uppdragsvigare bakom kampanjen. Efter Niklas avslöjande igår gick Mattias ut och erkände att han blivit förvillad av Niklas alla varumärkesdroppningar. På sin blogg skriver Mattias under rubriken: Han är avsändaren bakom kampanjen Jobb utan klipp. […]

Kommentera