Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Nu börjar Pricka äggen – vinn Filter, Dagens Media och Guldäggsboken!

golden_egg_350

Tävlingen Pricka äggen går ut på att gissa vilka bland de 111 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 15 april.

VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2010 (värde 595 kronor), Byråboken 09/10 (värde 695 kronor), en helårsprenumeration på Filter (värde 349 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 795 kronor).

UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Förutom de tolv kategorierna gissar du också på Titanägget och Guldskrift (till dessa pris offentliggörs inga nomineringar).

INSTRUKTIONER Rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och ange ALLTID en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Tävlingen avslutas den 14 april klockan 23.59. Medlemmar i Guldäggets jurygrupper 2010 och anställda på Sveriges Kommunikationsbyråer får inte delta i tävlingen. Om två eller fler tävlande skulle ha prickat lika många rätt guldägg avgörs tävlingen genom lottning.

Så här presenteras kategorierna
Direkt 26/3, Radio 29/3, Event 30/3, Film 31/3, Interaktivt 5/4, Integrerat 6/4, Media 7/4, Pr 8/4, Produktion 9/4, Design 10/4, Tidningsannonsering 11/4, Utomhus 12/4, Titanägget 13/4, Guldskrift 14/4

Tävlingens förstapris (värde över 4 000 kronor) kommer från Sveriges Kommunikationsbyråer, Filter och Dagens Media.

pricka2010_med

Ett svar till “Nu börjar Pricka äggen – vinn Filter, Dagens Media och Guldäggsboken!”

  1. Stefan skriver:

    En spontan fråga Mattias. Hur unik måste en reklam egentligen vara för att bli tillåten/laglig?

    Låt oss säga att ett företag marknadsför sig själv genom att visa exempel på hur det kan bli om man inte använder den specifika produkten. Får då ett annat företag utnyttja idén och skapa en liknande kampanj där man visar andra scenarion?

    Har tyvärr inga specifika exempel att ge.

Kommentera