Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Pricka äggen: Vem vinner i Direkt? (1/14)

Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 111 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 15 april.

VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2010 (värde 595 kronor), Byråboken 09/10 (värde 695 kronor), en helårsprenumeration på Filter (värde 349 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 795 kronor).

UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.

linje

DIREKT (1/14)

Juryn
Annika Trangius, Ester; Dan Landin, Åkestam Holst; Gunnar Skarland, GOSS; Mårten Hedbom, Saatchi & Saatchi; Amanda Undin, frilans; Sara Kolbäck, ANR; Ulla Karin Barrett, The Fan Club

direkt2010_wetterling

Privat visning / Wetterling Gallery / Le Bureau / Läs mer >>

direkt2010_goss
Det kontrollerade brevet / Göteborgs Räddningsmission / GOSS Reklambyrå / Läs mer >>
direkt2010_folkoperan
Konsuln / Folkoperan / Lowe Brindfors / Läs mer >>
direkt2010_umodels
Ugly Models – Det personliga Juryutlåtandet / A Non Smoking Generation / Le Bureau / Läs mer >>
direkt2010_lafa
Vart tar 100 000 kondomer vägen i sommar? / LAFA (Enheten för sexualitet och hälsa) / Ester / Läs mer >>
direkt2010_moderna
Åter till verkligheten / Moderna Museet / Storåkers McCann / Läs mer >>

direkt2010_horror
Cannibal buffet / Elmsta 3000 Horror Fest / Saatchi & Saatchi / Läs mer >>

direkt2010_goss_sport
P-botskonverteraren / Sportspec / GOSS Reklambyrå / Läs mer >>

21 svar till “Pricka äggen: Vem vinner i Direkt? (1/14)”

  1. Andreas Remfeldt skriver:

    Åter till verkligheten, Moderna Museet (Storåkers McCann)

    Grymt fina priser, det här kommer bli kul.
    A

  2. P-botskonverteraren / Sportspec / GOSS Reklambyrå

  3. Janne Wigen skriver:

    P-botskonverteraren / Sportspec / GOSS Reklambyrå

  4. Emeli skriver:

    Vart tar 100 000 kondomer vägen i sommar? / LAFA (Enheten för sexualitet och hälsa) / Ester

  5. d skriver:

    Vart tar 100 000 kondomer vägen i sommar/Lafa/Ester

  6. Gustav skriver:

    P-botskonverteraren / Sportspec / GOSS Reklambyrå

  7. Anna skriver:

    P-botskonverteraren tror och hoppas jag på. :-)

  8. Therese Olofsson skriver:

    Privat visning / Wetterling Gallery / Le Bureau

  9. Maria Marcault skriver:

    Det kontrollerade brevet / Göteborgs Räddningsmission / GOSS Reklambyrå

  10. Oskar skriver:

    1000 kondomer tror jag på!

  11. JT skriver:

    P-botskonverteraren

  12. Cissi H skriver:

    P-botskonverteraren

  13. 100 000 kondomer tror jag på! (Räknas detta som en röst?)

  14. Hoppas på och gissar P-botskonverteraren/GOSS. Helt enkelt grym. Finurlig, nyskapande och right on target – en sådan kampanj man hade velat komma på själv.

  15. Paul Martinsson skriver:

    P-botskonverteraren / Sportspec / GOSS

  16. Churchill skriver:

    100 000 kondomer hoppas jag! :)

  17. Tessan skriver:

    För mig står det mellan Wetterling Gallery, Göteborgs Räddningsmission, Moderna Muséet och Sportspec. Säger Sportspec för det är definitvt nytänk där.

  18. P-botskonverteraren / Sportspec / GOSS Reklambyrå

  19. Lotta skriver:

    P-botskonverteraren/Sportspec/GOSS

  20. Martina Borg skriver:

    U-models helt klart!

Kommentera