En kreativ kvart på Kokokaka

bluebell_3

I huset precis bredvid mitt sitter Kokokaka. När jag cyklar förbi står Jimmy Herdberg utanför och röker i haglet. ”Komma in och titta runt?” Jimmy är creative director och startade Kokokaka för knappt tio år sedan. Idag är webbyrån lätt en av landets bästa inom sitt skrå. På kundlistan finns Wrangler, IKEA, Burberry, Telia, Arla och Volvo. Och tillsammans med Forsman & Bodenfors har de vunnit fler kreativa priser än man orkar räkna.

Jimmy visar runt bland bland alla skrymslen och vrån i källarlokalen en halvtrappa ner, genom korridorer och ut i den stora studion. Här spelade man in webbkampanjen för Wrangler, där du kan dansa, välta och klä av modellen Tony Ward. Folk i branschen gjorde vågen – internationell branschpress likaså (med rätta!) Och just nu håller man på att anpassa sajten för att funka i iPad. Kolla!

Kokokaka verkar kul. När jag cyklar hem har det slutat hagla.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *