Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Han vann Sounds like branding (och Jacob till Göteborg)

jacob

Uppdraget var att skapa en Spotify-lista med de tre låtar som fångar ditt personliga varumärke. Priset: nya boken Sounds like branding. Vinnaren: Daniel Fält, copywriter på Heimer & Company Reklambyrå. Han valde en skön blandning av Kings of Leon, Chromeo – och Andrea Bocelli. Stort grattis! Boken kommer som ett brev på posten. Och tack alla som tävlade.

Bonus: Jacob Lusensky (bilden), som skrivit Sounds like branding, kommer till Göteborg torsdagen den 6 maj. Det kan vi tacka ADA för. Mer detaljerad information kommer, men boka in dagen redan nu. Läs också intervjun med honom.

5 svar till “Han vann Sounds like branding (och Jacob till Göteborg)”

  1. Nathalie skriver:

    Jag bara undrar hur det gick med din löneundersökning, hur mycket/lite copywriters tjänar. Hade varit intressant att se resultatet! :)

  2. Kjell skriver:

    Jag känner mig obehaglig till mods när jag hör begreppet ”personligt varumärke”. Att folk runt omkring mig går runt och funderar på hur de ska stärka sin personliga varumärken gör mig rädd.

  3. Mattias skriver:

    Kjell: Intressant synpunkt. Varför är du rädd? Och för vad?

  4. Nathalie skriver:

    Oj. Ja som ser dåligt!

    Tack! :)

Kommentera