
Uppdraget var att skapa en Spotify-lista med de tre låtar som fångar ditt personliga varumärke. Priset: nya boken Sounds like branding. Vinnaren: Daniel Fält, copywriter på Heimer & Company Reklambyrå. Han valde en skön blandning av Kings of Leon, Chromeo – och Andrea Bocelli. Stort grattis! Boken kommer som ett brev på posten. Och tack alla som tävlade.
Bonus: Jacob Lusensky (bilden), som skrivit Sounds like branding, kommer till Göteborg torsdagen den 6 maj. Det kan vi tacka ADA för. Mer detaljerad information kommer, men boka in dagen redan nu. Läs också intervjun med honom.
Jag bara undrar hur det gick med din löneundersökning, hur mycket/lite copywriters tjänar. Hade varit intressant att se resultatet! 🙂
Jag känner mig obehaglig till mods när jag hör begreppet ”personligt varumärke”. Att folk runt omkring mig går runt och funderar på hur de ska stärka sin personliga varumärken gör mig rädd.
Nathalie: Den är ju här – http://www.pleasecopyme.se/2010/04/sa-mycket-tjanar-en-vanlig-svensk-copywriter/
Kjell: Intressant synpunkt. Varför är du rädd? Och för vad?
Oj. Ja som ser dåligt!
Tack! 🙂