Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Jag vill se, se, se PressPausePlay

Just nu pågår arbetet med PressPausePlay en dokumentär om den nya generationens kreatörer, utrustade med andra referenspunkter och redskap för att skapa musik, konst, film, reklam och tusen andra uttryck. Texten på baksidan:

“The creative landscape is changing. Some talk about revolution, others about a natural evolution. These changes affect everything from creation to distribution, from artist to consumer.

Bakom produktionen står svenska House of Radon. Under hela processen kommer de att släppa kortare sekvenser och intervjuer. Och när dokumentärfilmen har premiär i början av 2011 kommer det att vara fritt fram för vem som helst att använda, sända och distribuera den (!). Jag älskar idén – och vill se filmen nu, nu, nu.

Tipstack till Sarah Larsson, art director på Speak.

Kommentera