Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

När copywriters diskuterar "gjord" reklam på Facebook

Det här fick åtminstone mig att dra på munnen.

fb_gjord

Det är Nina Åkestam, copywriter på Garbergs; Daniel Vaccino, copywriter på DDB Stockholm; Magnus Jakobsson, copywriter på DDB Stockholm; och Hanna Björk, copywriter på Åkestam Holst, som alltmer utflippat diskuterar någonting de nog inte själva förstår (men gärna håller för sig själva). Om detta hade varit Twitter hade hashtaggen #branschinternt passat fint.



Ett svar till “När copywriters diskuterar "gjord" reklam på Facebook”

  1. […] När copywriters diskuterar ”gjord” reklam på Facebook […]

Kommentera