Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Please copy me bevakar Guldägget (och avslöjar vinnarna)

guldaggsgalan

Om en vecka, den 15 april, är det prisutdelning och fest för GuldäggetNacka Factory utanför Stockholm. De 110 nominerade ska förvandlas till ägg och diplom. Några gäster kommer att bli lyckliga, vissa lite molokna, och många salongsberusade. Det lär bli en kväll att minnas.

pcm_guldagg_twitter

Please copy me kommer att finnas på plats för dig som inte har lust, råd eller tid att vara där. Under kvällen kommer jag att direktrapportera om vinnarna och förlorarna på Twitter. Följ mig där.

Maria Häggman
, som är art director på Start Communication, kommer att fotografera folk i minglet. Alla hennes bilder kommer att publiceras på Facebook och Flickr under fredagen (dagen efter alltså). Och om hon inte hittar dig i vimlet, se till att hitta henne! Det är givetvis fritt fram att tagga dig själv och dina vänner på bilderna.

Och du, redan timmarna innan guldäggsgalan kommer du här på Please copy me kunna läsa vilka bidrag som (förmodligen) vinner Guldägget. Håll utkik!

Förresten: redan på onsdag är jag på Guldskriftsseminariet på Chinateatern i Stockholm. Räkna med en bloggisk rapport efteråt. Om du är där: säg gärna hej.

Läs också
Dagens Media: ”Ta ett piller innan du går på båten”

Kommentera