Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Pricka äggen nu – eller glöm världens bästa pris

Du som läser den här bloggen då och då kan knappast ha missat att tävlingen Pricka äggen pågår för fullt. Uppdraget är enkelt: gissa guldäggsvinnaren i de tolv kategorierna och vem som vinner Titanägget och Guldskrift. Det är rätt fort gjort, och ger dig koll och extra spänning inför Guldäggsgalan. Priset? Det är fantastiskt. Du kan vinna en årsprenumeration på Filter och Dagens Media – och dessutom Guldäggsboken och Byråboken (det totala värdet för hela paketet är över 4 000 kronor!). Dessutom kan den överlyckliga vinnaren langa fram jag-sa-ju-det! och jag-visste-det!-korten på efterfesten imorgon. Det är en seger i sig.

Det finns fortfarande chans att kamma hem äran och hela paketet i Pricka äggen. Lämna din gissning som en kommentar. Tävlingen avslutas idag, den 14 april, klockan 23.59. Sätt igång!

Gissa på dessa fjorton
Direkt
Radio
Event
Film
Interaktivt
Integrerat
Media
PR
Produktion
Design
Tidningsannonsering
Utomhus
Titanägget
Guldskrift

Utan oss hade det inte funnits ett förstapris i Pricka äggen:
pricka2010_med

Kommentera