Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 111 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 15 april.
VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2010 (värde 595 kronor), Byråboken 09/10 (värde 695 kronor), en helårsprenumeration på Filter (värde 349 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 795 kronor).
UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.

GULDSKRIFT (14/14)
Guldskrift
Priset syftar till att uppmuntra det skrivna ordet och inspirera till högre stilistisk kvalitet och språklig kreativitet i svensk kommunikation. Guldskrift har samma krav på idéhöjd, tydlighet, relevans, hantverk och omdöme som gäller för Guldägget. Tävlingsbidrag är kampanjer som producerats i Sverige under 2009. Texten ska vara på svenska. Man behöver inte anmäla sig till Guldskrift genom att skicka in ett tävlingsbidrag utan det är juryn i samtliga Guldäggskategorier som utser årets bästa copytext.
Vem vinner Guldskrift?
DDB för Försvarsmakten. Vilken/vilka specifik(a) copy som skrev vet jag inte. Iaf roliga annonser att reflektera över på spårvagnen etc.
DDB Sthlm/ McDonalds / Manliga kärleksförklaringar
http://www.pleasecopyme.se/2009/03/manliga-karleksforklaringar-fran-mcdonalds/
jag har en tradition av att rösta på mig själv i dessa sammanhang. Det är en slags naiv önskan, ett sätt att hålla drömmen vid liv. Jag röstar därför på Lafas kampanj ”Vart tar 100 000 kondomer vägen i sommar”, copywriters: Daniel Vaccino och Emma Zetterholm. En riktig högoddsare men vad fan, ska man drömma någonstans så är det väl här på pleasecopyme.
Magnus Jakobsson från DDB är mer än bra så jag gissar på honom.
Jag säger Magnus Jakobsson från DDB. Gillarn starkt!
Magnus Jakobsson, DDB
Magnus Jakobsson, DDB
Svårt, Magnus Jakobsson från DDB verkar som ett säkert kort och blir därför mitt svar!
Grymt kul tävling, hoppas man inte missat att svara på nån… Tack!
A
Magnus Jakobsson för alla roliga och smarta McDonalds-annonser
Magnus Jakobsson från DDB, han är the boomb
instämmer med JT