Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Pricka äggen: Vem vinner i Interaktivt? (5/14)

Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 111 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 15 april.

VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2010 (värde 595 kronor), Byråboken 09/10 (värde 695 kronor), en helårsprenumeration på Filter (värde 349 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 795 kronor).

UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.

linje

INTERAKTIVT (5/14)

Juryn
Paul Collins, AKQA; Ingrid Sydow, Great Works; Karin Ernerot, Karinskii; Tony Högqvist, Perfect Fools; Tom Eriksen, Farfar; John Bergdahl, Forsman & Bodenfors.

int_svt
SVT Play / Sveriges Television / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>
int_icastig
Prissänkningsbannern / ICA Sverige / King / Läs mer >>
int_sas_cpb
SAS/SJ Fight / SAS Sverige / CP+B Europe / Läs mer >>
int_ving
Res gratis / Ving / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>
int_nokia
The World’s Biggest Signpost / Nokia / Farfar / Läs mer >>
int_svt_steve
Dear Steve Jobs / Sveriges Television / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>

int_samsung
Samsung Shakedown / Samsung / From Stockholm With Love / Läs mer >>

int_absolut
Drinkspiration by Absolut / The Absolut Company / Great Works / Läs mer >>
int_ikea_showroom
Facebook Showroom / IKEA / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>
int_howhetero
How hetero / Stockholm Pride / Åkestam Holst / Läs mer >>
int_philips
Philips Nivea for men: Män är sårbara / Philips / CP+B Europe / Läs mer >>
int_sas
SAS Globe of Fortune / SAS Sverige / CP+B Europe / Läs mer >>

int_tele2
Mobilt Internet Live / Tele2 / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>

int_svenskakyrkan
Bönekampanj / Svenska Kyrkan / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>
int_forsvarsmakten
Rekrytering 2009 / Försvarsmakten / DDB Stockholm / Läs mer >>

int_radiotjanst
Hjälten / Radiotjänst / DraftFCB / Läs mer >>

20 svar till “Pricka äggen: Vem vinner i Interaktivt? (5/14)”

  1. Thomas Larsson skriver:

    Jag hoppas prissänkningsbannern vinner eftersom jag varit med på den. :)
    Men helt ärligt tror jag Samsung Shakedown tar hem det. Sjukt bra kampanj!
    /Thomas

  2. Hjälten / Radiotjänst / DraftFCB

  3. Cissi H skriver:

    Philips Nivea for men: Män är sårbara / Philips / CP+B Europe

  4. Paul Martinsson skriver:

    Hjälten / Radiotjänst / DraftFCB

  5. Dear Steve Jobs / Sveriges Television / Forsman & Bodenfors /

  6. Tuva skriver:

    Samsung Shakedown

  7. Johan Brink skriver:

    SAS/SJ Fight CP+B vinner. så befriande enkelt, så klockrent, så mysigt.

  8. d skriver:

    Shakedown / Samsung

  9. JT skriver:

    SAS Globe of Fortune

  10. Simon Higby skriver:

    Samsung Shakedown.

  11. Olof skriver:

    Globe of fortune håller jag på!

  12. SAS Globe of fortune gissar jag (och hoppas) på.

  13. Tessan skriver:

    Tycker det står mellan Pride, Radiotjänst och Försvarsmakten.

    Sen väljer jag Försvarsmakten för jag tyckte det var en sjukt rolig kampanj. Satt många timmar och spelade på deras sida.

  14. Therese Olofsson skriver:

    SAS Globe of Fortune / SAS Sverige / CP+B Europe

  15. Maria Marcault skriver:

    Bönekampanj / Svenska Kyrkan / Forsman & Bodenfors

  16. Andreas Remfeldt skriver:

    Facebook Showroom / IKEA / Forsman & Bodenfors /

  17. Gustav skriver:

    The World’s Biggest Signpost / Nokia / Farfar /

  18. Lotta skriver:

    SAS Globe of Fortune / SAS Sverige / CP+B Europe

  19. Martina Borg skriver:

    SAS Globe of Fortune

Kommentera