Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Pricka äggen: Vem vinner i Produktion? (9/14)

Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 111 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 15 april.

VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2010 (värde 595 kronor), Byråboken 09/10 (värde 695 kronor), en helårsprenumeration på Filter (värde 349 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 795 kronor).

UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.

linje

PRODUKTION (9/14)

Juryn
Patrick Gardner, Perfect Fools; Max Ahlborn, Acne; Jimmy Herdberg, Kokokaka; Nina Thelberg, B-reel; Magnus Svensson, From Stockholm with love; Jesper Ericstam, Social Club; Frida Färlin, Important Looking Pirates

prod_saab
Change perspective / Saab Automobile / Acne Production / Läs mer >>
prod_doritios
Asylum626 / Goodby Silverstein & partners, Doritos / B-Reel / Läs mer >>
prod_ddb
Personlighetstestet / DDB Stockholm / North Kingdom / Läs mer >>

prod_telenor
Allemansrätten / Telenor / Garbergs Reklambyrå / Läs mer >>

prod_ica
Prissänkningsbannern / ICA Sverige / King / Läs mer >>

15 svar till “Pricka äggen: Vem vinner i Produktion? (9/14)”

  1. d skriver:

    Personlighetstestet / Försvarsmakten

  2. Fredde skriver:

    Vore Fett om bannern vann!

  3. Change perspective / Saab Automobile / Acne Production

  4. Tessan skriver:

    Personlighetstestet/DDB. Jag är lite småkär i hela den kampanjen helt enkelt och tycker alla andra också borde vara det.

  5. Andreas Remfeldt skriver:

    Change perspective / Saab Automobile / Acne Production /

    Började halka efter där, men nu är jag ikapp!
    Knappt en vecka kvar till Gala, är du laddad?
    A

  6. Therese Olofsson skriver:

    Change perspective / Saab Automobile / Acne Production

  7. JT skriver:

    Change perspective

  8. Paul Martinsson skriver:

    Change perspective / Saab Automobile / Acne Production

  9. Change perspective / Saab Automobile / Acne Production /

  10. Maria Marcault skriver:

    Personlighetstestet

  11. Personlighetstestet / DDB Stockholm (gissar och hoppas jag på).

  12. Gustav skriver:

    Change perspective / Saab Automobile / Acne Production

  13. Emanuel Mankert skriver:

    Change perspective / Saab Automobile / Acne Production /

  14. Lotta skriver:

    Change perspective / Saab Automobile / Acne Production

  15. Martina Borg skriver:

    Change perspective / Saab Automobile

Kommentera