Pricka äggen: Vem vinner i Utomhus? (12/14)

Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 111 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 15 april.

VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2010 (värde 595 kronor), Byråboken 09/10 (värde 695 kronor), en helårsprenumeration på Filter (värde 349 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 795 kronor).

UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.

linje

UTOMHUS (12/14)

På Facebook kan du tycka till om årets nominerade utomhuslösningar. Flest “Like” vinner.


Juryn

Björn Ståhl, Ogilvy; Petra Albrektsson, Åkestam Holst; Helena Svärd, Aoki; Fredrik Espmark, Granath; Fredrik Simonsson, DDB; Graziela Lages, Frilans; Christoffer Lundström, John Doe

utomhus_volvo
V50 Gas Station / Volvo / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>

utomhus_nk
Spektakulära attraktioner / Nordiska Kompaniet / Lowe Brindfors / Läs mer >>

utomhus_mcd
Fyllefingret / Svenska McDonald’s / DDB Stockholm / Läs mer >>

utomhus_willys
Andra sidan / Willys / DDB Stockholm / Läs mer >>

utomhus_telenor
Jag jobbar härifrån idag / Telenor / Garbergs Reklambyrå / Läs mer >>

utomhus_tekniska
Lilla Einstein / Tekniska Museet / Ruth / Läs mer >>

inomhus_riksgald
Dåliga Förlorare / Riksgälden / Storåkers McCann / Läs mer >>

utomhus_forsvarsmakten
Rekrytering 2009 / Försvarsmakten / DDB Stockholm / Läs mer >>