Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Pricka äggen: Vem vinner Titanägget? (13/14)

Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 111 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 15 april.

VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2010 (värde 595 kronor), Byråboken 09/10 (värde 695 kronor), en helårsprenumeration på Filter (värde 349 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 795 kronor).

UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.

linje

TITANÄGGET (13/14)

Juryn
Rickard Villard, Lowe Brindfors; Petrus Kukulski, Frilans; Emma Eriksson, Le Bureau; Niclas Lövkvist, Agency; Johan Olivero, Forsman Bodenfors; Josephine Wallin, King; Ted Persson, Great Works

Titan
Titanägget belönar nyskapande kommunikation som inspirerar människor både i och utanför branschen. Det tilldelas den som brutit konventioner och därigenom helt ny mark för hur företag och organisationer kan agera i samhället.

I Titan-kategorin är alla och inga bidrag nominerade. Det gör uppdraget något svårare, men ge det ett försök: vem vinner Titanägget?

16 svar till “Pricka äggen: Vem vinner Titanägget? (13/14)”

  1. Paul Martinsson skriver:

    Rolighetsteorin/ VW/ DDB Sthlm

  2. Jag måste härma/hålla med Paul Martinsson ovan. Jag hoppas att Rolighetsteorin för Volkswagen vinner. Det är den värd, särskilt som den visar att ”långsökt” reklam INTE alls behöver uppfattas som långsökt (eller ha effekten att ingen fattar vem som är avsändare).

  3. Tessan skriver:

    Tror det blir DDB som kammar hem det. Sen om det blir för Försvarsmakten eller Rolighetsteorin är ju svårt att säga, men tycker det lutar mer mot Rolighetsteorin.

  4. Andreas Remfeldt skriver:

    Rolighetsteorin / Volkswagen Group Sverige / DDB Stockholm /

    Nyskapande kommunikation som inspirerar människor både i och utanför branschen.
    Rolighetsteorin har brutit konventioner och därigenom helt ny mark för hur företag och organisationer kan agera i samhället…

  5. Therese Olofsson skriver:

    Rolighetsteorin / Volkswagen Group Sverige / DDB Stockholm /

  6. d skriver:

    Jag tror de delar ut Titan till Rolighetsteorin samt till två andra projekt. 3 Titan säger jag, bara för att kunna få lite bonuspoäng. Men min röst rent officiellt går till Rolighetsteorin.

  7. Tony skriver:

    SVT-play.

  8. Maria Marcault skriver:

    Jag tror också på Rolighetsteorin.

  9. Erik skriver:

    Rolighetsteorin

  10. Tror precis som alla andra på Rolighetsteorin

  11. Gustav skriver:

    Rolighetsteorin/ VW/ DDB Sthlm

  12. ernie skriver:

    Bara så ni vet. Det behöver inte vara ett bidrag som är nominerat i övriga kategorier. Tvärtom så ska det vara nåt nyskapande, utanför de traditionella ramarna. Se bara på förra årets vinnare Färjan.

  13. Rolighetsteorin vinner!

  14. JT skriver:

    Rolighetsteorin

  15. Martina Borg skriver:

    Rolighetsteorin/ VW/ DDB Sthlm??

  16. Lotta skriver:

    Flashmob-kör/-dans i allmänhet, som företeelse på nåt sätt. Om jag måste vara specifik – Radiotjänst på NK

Kommentera