Reklamfilmen om att mista jobbet – och börja tänka "om…"

Lemonade the movie

Den stora finanskrisen drabbade den amerikanska reklambranschen stenhårt; över 130 000 människor förlorade sina jobb. En av dem är Eric Proulx. Han beslutade sig för att göra en dokumentärfilm om hur han själv och andra kreatörer hanterade arbetslösheten. Resultatet blev Lemonade – en inspirationskick om att (äntligen!) göra det man helst av allt vill göra.

Filmen är 36 minuter kort och går att köpa på Amazon för en hundralapp (med frakt och moms och allt).

www.lemonademovie.com

Ett svar till “Reklamfilmen om att mista jobbet – och börja tänka "om…"”

  1. […] har jobbat med Oursourcing i flera år och då hade jag velat ha den här lilla reklamfilmen att visa de nyligen uppsagda och mycket bleka före detta medarbetarna. Då när man tror att hela […]

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *