Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Scamp skriver kreatörens guide till reklambranschen

simon_bok

Simon Veksner är copywriter på Bartle Bogle Hegarty i London. Där jobbar han för uppdragsgivare som Levi’s, Audi och Barnardo’s. Han är också mannen bakom pseudonymen Scamp. I över tre år har han skrivit en fantastiskt rolig blogg. I somras lade han ner den. Nu ger Veksner ut en bok.

I How to make it as a advertising creative berättar Simon Veksner hur svårt det är att få jobb som reklamkreatör – och avslöjar hur du lyckas. Här får du lära dig hur du får ut det mesta och bästa ur dina kollegor, hur du presenterar dina jobb, hur du klättrar i karriären och (kanske) startar din egna reklambyrå. Boken är en guide för alla som vill överleva, trivas och slå igenom i världens roligaste bransch. Och David Droga på reklambyrån Droga5 har skrivit förordet.

Boken utkommer i slutet av maj – den 17 maj närmare bestämt – men du kan redan förhandsboka den på Amazon. Priset? Typ 150 kronor. Jag är rätt säker på att det är väl investerade pengar.

Vad tror du?

6 svar till “Scamp skriver kreatörens guide till reklambranschen”

  1. Nathalie skriver:

    Underbart! Förhandsbeställer på momangen.

  2. Daniel skriver:

    Åhå! Perfekt, den ska has. Tack för tipset.

  3. Eric Lindesvärd skriver:

    Det tror jag också.

  4. Niklas skriver:

    Känns som ett måste för mig!

  5. Tessan skriver:

    Låter super, tack för tipset!

  6. Hugo Perlskog skriver:

    Låter hur bra som helst, köper på direkten!

Kommentera