Så får du jobb i reklambranschen

Eller ah, här är åtminstone ett sätt att få in den berömda foten. Ett svårt smart sådant.

Det är Alec Brownstein som står för årets kanske vassaste jobbraggarkampanj (hittills). Och egentligen är han faktiskt redan inne i branschen; de senaste åren har han arbetat som copywriter på BBDO New York och Publicis New York. När han nyligen ville söka sig vidare tog han sikte på Droga5, Saatchi & Saatchi och Young & Rubicam. Eller snarare: på byråernas kreativa chefer.

ian

Han anade att de titt som tätt googlade sina namn, och köpte därför den sponsrade länken som dyker upp först i söklistan. Priset? Ynka 6 dollar. Och resultatet? Han fick komma på intervju på varenda en av byråerna. Och han fick jobb på Young & Rubicam. Det är han såklart värd.

Googlar du dig själv?

3 svar till “Så får du jobb i reklambranschen”

  1. […] Please copy me » Så får du jobb i reklambranschen Publicerad: May 18, 2010 Från: http://www.pleasecopyme.se Snyggt jobbat! Väldigt smart. […]

  2. […] hela internet, vettja. Men kom för allt i världen i håg att ta hand om varandra. Eller ta jobb i reklambranschen om du känner att du fixar kreativitskraven. Och om du vill bli rik gör du klok i att inta bara hänga med likasinnade. Vilken väg väljer […]

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *