Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Här är bokförlaget som ger ut Copywriterbibeln

tjockbok

Arbetet med Copywriterbibeln går i sanning framåt. Att lyckas hitta, attrahera och välja rätt förlag har varit ett stort och tidskrävande steg. Vi är därför väldigt stolta att nu kunna presentera bokens förlag: Roos & Tegnér i Malmö. Vi har fört samtal med flera större förlag, men valet känns fullständigt självklart. Roos & Tegnér är ett oberoende uppstickarförlag med tre medarbetare som ”gillar att göra det annorlunda”. Michael Tegnér och Anders Roos startade förlaget 2006 och har nu närmare 30 utgivna böcker i hyllan; många av dem handlar om kreativitet, entreprenörskap och ekonomi. Bland förlagets författare finns sedan tidigare Kalle Lind, Tobias Schildfat, Rebecka Tarschys och PA Ståhlberg.

resume_copybibel_notis
Resumé rapporterar om förlaget som ger ut Copywriterbibeln.

Under hösten börjar det intensiva arbetet med att planera, skriva och sammanställa boken. Mycket arbete återstår med andra ord. Det känns förbaskat kul. Sedan tidigare är det klappat och klart att Magnus Jakobsson, copywriter på DDB Stockholm, kommer att medverka i intervjuform. Fler medverkande reklamskribenter kommer att bli klara undan för undan. Och du som vill kommer att kunna köpa Copywriterbibeln hösten 2011.

Vill du förhandsboka boken? Mejla mig på mattias@akerberg.com, så får du köpa boken före alla andra.

***

Branschtidningen Resumé rapporterar idag om boken och om Roos & Tegnér. Det är roligt såklart. Men ”reklamnestor” och ”stjärnbloggare” är knappast titlar som Christer och jag skulle sätta på oss själva. Men det förstår du säkert.

Läs gärna (och kommentera om du tycker något)
Resumé: Stjärnbloggare och reklamnestor ger ut bok

5 svar till “Här är bokförlaget som ger ut Copywriterbibeln”

  1. Abbes pappa skriver:

    Jättekul, Mattias. Stort grattis än en gång.

  2. Mattias skriver:

    Hej Gunnar. Stort tack – känns riktigt kul. Nu börjar det roliga!

  3. elwira kotowska skriver:

    YES! stunden och dagen är inne! vad vi väntade och längtade men ”den som väntar på något gott” (som skrev SJ till alla vinterresande)…hoppas att min bokning är kvar??? eller måste jag göra det om från början? Längtan höll mig kvar vid livsglädje många kvällar:)
    ”Burning desire to be or do something gives us staying power – a reason to get up every morning or to pick ourselves up and start in again after a disappointment” av Marsha Sinetar.

  4. Per T skriver:

    Kul att höra att det går framåt – ser fram emot släppet! Och bra att Resumé vaknat också :)

  5. Mattias skriver:

    Elwira: Härligt att höra din entusiasm! Och nädå, din förhandsbokning är såklart kvar. Jag hör av mig när boken börjar bli klar. Men du vet att det är hösten 2011 som gäller?

    Per T: Tack för uppmuntrande ord. Och ja, Resumé var snabba på – kul. Tack också för tipset om nya Old Spice. Den är fantastisk.

Kommentera