Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Navid Modiri: "Gör det du vill"

navid_gp

Idag har Göteborgs-Posten den goda smaken att publicera en uppslagsintervju med min kompis Navid Modiri. Inte för att han är min kompis såklart, utan eftersom han är en av landets hetaste inspiratörer. Efter att ha förverkligat 365 saker du kan göra, Sweet Art, Idépedia och Sharea ”bygger han just nu upp nästa stora projekt: idéhantering” som handlar om hur man kan skapa en bra process för att ta hand om idéer. I intervjun berättar Navid om barndomens flyktingförläggningar, kraschen med Filmkrönikan och om de två böcker som förändrat hans liv. Han berättar också att Please copy me har lärt honom ”mycket om kommunikation och marknadsföring” och att ”reklamvärlden har kreativa oaser av helt underbara galna människor.” Jag tackar ödmjukast för de orden. Och bjuder på några kloka ur intervjun:

Att vägra välja, att inte vilja tillhöra eller vägra utföra måsten riskerar ju att reta upp folk?
– Det är klart att en 40-talet som säger ”jag har banne mig stått ut” blir skitsur. Men är meningen med livet att stå ut? Jag är oerhört tacksam för mitt liv, jag är nöjd – men det betyder inte att jag nöjer mig. Jag kommer aldrig att gå till ett jobb jag avskyr, gnälla och somna i soffan varje kväll, den dagen är jag död. Jag vill att människor ska inse hur enkelt det är med förändringar, att man kan åstadkomma saker själv med små steg.

Har du hittat hit efter att ha läst om Navid i Göteborgs-Posten? Kul. Läs mer om Navid Modiri, om världsrekordet i idéer och varför du inte ska jobba gratis.

Ett svar till “Navid Modiri: "Gör det du vill"”

  1. […] Navid Modiri: ”Gör det du vill”27 June 2010 […]

Kommentera