Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Här är uppföljaren till världens bästa reklamfilm

Nyligen vann Old Spice och Wieden + Kennedy Portland det finaste av fina priser: film-Grand Prix i Cannes Lions. Nu kommer uppföljaren. Och den är (fortfarande) så bra att jag aldrig vill att den ska ta slut. DET är ett gott betyg. Vad tycker du?

Tipstack till Per Torberger.

5 svar till “Här är uppföljaren till världens bästa reklamfilm”

  1. Typen skriver:

    Fyra raka inlägg som börjar med ”Här är…”

    Time to kill your darling?

  2. Per Pettersson skriver:

    Bra uppföljning men varför inte forsätta på det som nämndes mest i förra reklamen (I’m on a horse). Men ”I’m on a motorcycle” eller något? Kanske bara i mitt huvud som slutet inte kändes komplett.

  3. GrodanBlogg skriver:

    Tycker det bästa med den är att den inte avslutas med ”I’m on a…”

  4. Fredric skriver:

    Jag tycker inte som Grodanblogg. Jag hade blivit ännu gladare av ett: ”I’m on a bike”. ”You tell me” kändes lite platt. Annars underbar.

Kommentera