Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Så skapar du en blogg som andra vill läsa

digitalbroker_ma

Digital Broker är en talangbyrå som sätter samman team som skapar analyser, strategier och digitala satsningar. På sin webbplats har de intervjuat den där Mattias Åkerberg om drivkrafterna och lyckofaktorerna bakom bloggen. Här är mina tre tips på hur du skapar en blogg som andra vill läsa:

1. Skriva om något som du verkligen tycker är intressant – nischa dig.
2. Prioritera kvalitet framför hög uppdateringsfrekvens. Se till att inläggen håller över tid.
3. Berätta när det finns något nytt att läsa på bloggen – använd Facebook, Twitter och andra kanaler.

Läs hela intervjun på Digital Broker.



Ett svar till “Så skapar du en blogg som andra vill läsa”

  1. Lars Carlén skriver:

    Först och främst vill jag säga tack för en intressant intervju! Jag gör gärna en ny intervju med dig om några månader angående vilka nya erfarenheter av bloggande som du har gjort. Om du har lust. Kanske du upptäcker en del skillnader när du bloggar och är egenföretagare istället för anställd? Det skulle i så fall vara intressant att höra dig berätta om.

Kommentera