Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

En timme reklam i biomörkret

Om en vecka, måndagen den 11 oktober klockan 18.00, kan du se reklamdokumentären Lemonade på biograf Capitol i Göteborg. Det är kreatörsorganisationen ADA Sweden som ordnar visningen. Det hela är gratis, men för att få en av de tvåhundra platserna behöver du anmäler dig snarast till info.ada@businessregion.se.

Lemonade är en kort dokumentär (36 minuter) om de tiotusentals kreatörer som förlorade jobbet under finanskrisen – och vad de bestämde sig för att göra istället. Som förfilm ser du Mitt liv som trailer (15 minuter), som är regisserad av Andreas Öhman och belönad med Startsladden på Göteborg filmfestival 2009.

Läs också
Please copy me: Reklamfilmen om att mista jobbet – och börja tänka ”om…”

Kommentera