Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Slåss för dina idéer! (eller sluta livet som vhs)

Om jag hade haft lite tid över skulle jag ha startat en hyllningskör för Anthony Burrill. Den mannen verkar spotta ut små typografiska mästerverk. Här är ett. Och här är ett till:

vhs

Jag har Mimmi Justell att tacka för att jag hittade den här. Hon är copywriter på DDB Stockholm, och skriver en blogg som du borde läsa. Hon skriver:

En lärdom: Man måste slåss för sina idéer. Jag menar slåss på riktigt alltså. Mortal Combat-style. Men det är värt det, it’s all värt det in the end.

Och hon har förbannat rätt.



2 svar till “Slåss för dina idéer! (eller sluta livet som vhs)”

  1. Martin skriver:

    Me likey…

  2. […] Jag önskar så att jag satte den här rubriken: Slåss för dina idéer! (eller sluta livet som VHS). […]

Kommentera