Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

En Creative Day för dig som skapar texter och form

Då var jobbet igång igen, och det känns plötsligt som att man aldrig har varit ledig. Framför oss: de många, långa oxveckorna. Laddad? Inte? Räddningen är rätt inställning – och kanske en heldag om skrivande, kommunikation, teknik och design. Just en sådan anordnar Batteri inom kort i Malmö, Göteborg och Stockholm.

Dagen – som kallas Creative Day – är tänkt att ge kunskap och inspiration till dig som jobbar med att skriva, formge eller publicera – inhouse eller på byrå. Dagens fem talare kommer att berätta om kommande trender och nyheter inom sina specialområden. Kolla programmet:

JohanR
Johan Ronnestam
är kreatör och inspiratör med över tio års erfarenhet inom global digital och traditionell kommunikation. Han kommer att prata om kommunikationsrevolutionen, och hur ny teknologi och sociala nätverk skapar nya förutsättningar för privatpersoner och företag.
www.ronnestam.com

pelle
Per Torberger
är copywriter och skribent, och har tidigare varit chefredaktör för CAP&Design. Rubriken för hans föreläsning är Så blir copyn värd pengar – och du värd guld för kunderna. Han menar att de flesta svenska reklamtexterna idag är skit. Och att kunden och kreatörerna är lika skyldiga till det. För att lyckas behöver vi övertyga kunden om att vi vet vad vi gör. Den här föreläsningen visar oss vägen dit.
www.onemanshow.se

JoakimJ2
Joakim Jardenberg
är förändringsförespråkare, framtidskramare och debattör i allt som rör gamla, nya, digitala och sociala medier. Nyligen pekade tidningen Internetworld ut honom som en av tio digitala profiler som statsministern bör lyssna på. Joakim kommer att föreläsa om det senaste året mest omtalade produkt: iPad. Är den överhajpad, en gäspning eller en verklig revolution? Och hur kan den användas till både nöje och nytta?
www.jardenberg.se

bosse
Bo Bergström
är creative director och har skrivit åtta böcker om texter och visuell kommunikation. Han är aktuell med boken Samspel text bild. Utifrån den boken kommer Bo att berätta om vi kan undvika att text och bild pratar i mun på varandra, och istället skapa ett kommunikativt samspel i reklam och information.
www.bobergstrom.se

BeaS
Bea Szenfeld
är designer och grafisk formgivare, som genom år samarbetat med bland andra Björk, Stella McCartney, Tommy Hilfiger och Hello Kitty. Hon kommer att prata om entreprenörskapet, initiativkraften och förmågan att tänka nytt. Och om att sluta tänka Jante!
www.szenfeld.com

Tid, plats och datum
Malmö den 21 januari kl 09.30-16.00, Malmö Börshus
Göteborg den 28 januari kl 09.30-16.00, Göteborgs Konstmuseum
Stockholm den 4 februari kl 09.30-16.00, Bonnier Conference

Och priset
Creative Day kostar 2 995 kronor (exklusive moms). I priset ingår föreläsningar, fika, lunch, dokumentation och diverse material. Anmälan gör du på webbplatsen för Batteri.

Jag tänker gå. Ses vi där?

2 svar till “En Creative Day för dig som skapar texter och form”

  1. Joel Wolter skriver:

    Det är givet! Ses där!

  2. Sugen, men inte riktigt mitt gebit, eller. Who knows!

Kommentera