Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Martin & Petrus: "Ha inte garden uppe i den kreativa processen"

Petrus Kukulski och Martin MarklundHonesty är något av reklambranschens Piff & Puff. De har hängt ihop sedan första dagen på Berghs, och har de senaste åren skapat reklamklassiker som Telia-familjen, Alejandro Fuentes BergströmRiksgäldens dåliga förlorare och Halebop-Baba. I december 2010 intervjuade jag dem för den kommande boken om copywriting, och vi kom att prata mycket om hur de tillsammans jobbar för att komma på så bra idéer som möjligt. Hela intervjun kommer du självklart att kunna läsa i boken, men redan nu kommer ett smakprov:

Nästa måndag, den 24 januari, avslöjar Niclas Carlsson receptet på manuset bakom Ica-filmerna.

3 svar till “Martin & Petrus: "Ha inte garden uppe i den kreativa processen"”

  1. farid skriver:

    Hej Mattias! Jag gillar verkligen dem här små intervjuerna
    du gör och ser väldigt mycket fram emot boken, så tack för allt
    arbete :) men måste säga att ljudkvalitén på dessa klipp är löjligt
    dåliga … en extern mic eller ngt kanske hade hjälpt? i övrigt,
    fortsätt det grymma arbetet! hälsningar från amerika

  2. Mattias skriver:

    Hej Farid! Tack för din kommentar.

    Jag beklagar/ber om ursäkt för den dåliga ljudkvaliteten. Jag körde på volley, och underskattade den sorliga omgivningen. Givetvis skulle jag ha använt en extern mikrofon.

    Ha en härlig dag!

  3. […] om kreativitet! ”Ha inte garden uppe i den kreativa processen” Reklambranchens ”piff och puff” från Honesty berättar om hur de kommer på idéer. […]

Kommentera