Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Här är boken som gör dig smart, social och bäst i Sverige

Sociala Medier

På fredag, den 18 februari, är det releasefest i Malmö för boken Sociala? Medier? – en antologi om där 36 skribenter ger sin syn på det sociala medielandskapet. Bland de medverkande finns Andreas Ekström, Sofia Mirjamsdotter, Claes Foxérus och Anders Printz. Och jag. Mitt kapitel handlar om hur du kan använda bloggandet för att bli smartare, socialare och ha förbaskat roligt längs vägen. Jag berättar om den oväntade utvecklingen för Please copy me, och ger en radda tips till den som vill börja blogga.

Redaktören Michael Nilsson, heart director på utgivande reklambyrån Manifesto, skriver i bokens inledning:

Sociala medier bla bla bla… Det här är boken för dig som är trött på allt tomt prat och löst snack om social media. Snacka går ju, men snacka så att folk förstår är det inte många medieförståsigpåare som klarar av. För att försöka sprida lite ljus bland alla uppblåsta utropstecken sätter vi frågetecken efter såväl Sociala? som Medier? Är det här verkligen ett socialt medielandskap och är det i så fall ett socialt medielandskap. Vi vill varken underblåsa den digitala hypen eller samla livsstilspoäng genom att berätta vilka sociala plattformar som ängsliga hipsters rankar högst den här veckan.

BESTÄLL BOKEN
Redan nu kan du köpa boken, och jag skickar den till dig så snart den landat från sin resa till Tryckeriet. Boken kostar 250 kronor inklusive frakt och moms och allt. Börja med att skicka ett mejl till mattias@akerberg.com, där du skriver ditt namn och postadress. Skriv Sociala? Medier? i ämnesraden.

HEPP! HÄR ÄR BAKSIDAN.
Klicka för att visa större bild.

Sociala Medier


4 svar till “Här är boken som gör dig smart, social och bäst i Sverige”

  1. Klara skriver:

    Alltså, jag kom på mig själv med att, av digital vana, försöka klicka på flera av rubrikerna på baksidan för jag ville läsa, men det gick ju inte såklart. Blir till att köpa boken helt enkelt. Härligt!

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Mattias Åkerberg, Sandra , Jennie Olsson, Jenny Chiem, Claes Foxérus and others. Claes Foxérus said: RT @pleasecopyme Här är boken som gör dig smart, social och bäst i Sverige http://bt.io/Gh2a […]

  3. Fredrik skriver:

    ”För att försöka sprida lite ljus bland alla uppblåsta utropstecken sätter vi frågetecken efter såväl Sociala? som Medier? Är det här verkligen ett socialt medielandskap och är det i så fall ett socialt medielandskap.”

    Det är okej att ni har satt ett frågetecken även efter ”Sociala”, men ni hade väl inte behövt stjäla det som borde sitta efter ”medielandskap” i andra meningen här ovanför?

  4. Victor skriver:

    ”Vi vill varken underblåsa den digitala hypen eller samla livsstilspoäng genom att berätta vilka sociala plattformar som ängsliga hipsters rankar högst den här veckan.”

    Hmm, det här bara skriker ju självförtroende. Eller? Vet inte om man ska lita på någon som redan i inledningen låter som en Dagens Media-kommentator.

Kommentera