Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Mr Fuck Logic leder distanskurs i copywriting

Hummer

Letar du efter en kortare distanskurs i copywriting? Här är den. Det är utbildningsföretaget Batteri som anordnar den. Och leder den gör Per Öhlin, författare till Fuck Logic och Den mentala orgasmen. Det är en kurs över tio veckor med 30 kursbrev, fem inlämningsuppgifter och kontinuerlig feedback. Enligt Per Öhlin kommer kursen att ”utveckla din förmåga att skriva säljande texter och föra ut ett budskap genom flera olika medieplattformar – som tv, radio, print, digitala medier, direktreklam, butiker, pr, säljbrev, kund- och medlemstidningar – samt att forma dynamiska varumärkesmanifest.”

Men kunskap kostar. I det här fallet 17 975 kronor (exklusive moms). Och betänketiden är knapp; redan på fredag, den 18 februari, börjar kursen med ett halvdagssemininarium i Stockholm. Det finns några få platser kvar, och vill du ha en av dem är det en god idé att snabba sig. Du anmäler dig här.

Läs också
Per Öhlin: ”Vi försöker bygga varumärken med skryt”

Per Öhlin: ”Reklam är det värsta jag vet”

Kommentera