Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Reklamdagen firar Guldägget med äggstra allt

Guldägget 50 år

Våren vimlar av branschevent. Det är reklamtävlingar, seminariedagar, konferenser och okonferenser, mingelbarer och jippon. De flesta kan du säkert missa utan att egentligen missa någonting. Men vissa ser – åtminstone på pappret – betydligt mer omissbara ut än andra. Som Reklamdagen till exempel. Sveriges Kommunikationsbyråer slår på stort – Guldägget firar ju 50 år – och har tillsammans med Sydsvenskan och Hilanders bjudit en hel drös intressanta talare. Dagen är torsdagen 24 mars mellan klockan 08.30 och 17.00 (och efteråt blir det nomineringsvernissage för Guldägget). Platsen är Nöjesteatern i Malmö*. Och här är de som kommer att medverka:  

”Svensk reklam idag & imorgon”
Jessica Bjurström, vd, Sveriges Kommunikationsbyråer

Guldäggsvinnare 2010 – Stockholm Pride, ”Hur hetero”
Martin Cedergren, creative director, Åkestam Holst

”Sanningen bakom en succé – Riksgäldens resa från Staten till Sparaktör”
Christin Dylén, marknadschef, Riksgälden

”I Bresse har varje kyckling 10-12 kvm egen tomt”
Lars Falk, prisbelönt kreatör, Platinaakademien

”Hur jag vann pris och förlorade min själ”
Mattias Hansson, Hyper Island

”Digital storytelling – med kärlek till detaljerna och vikten av ett kreativt lagarbete”
Daniel Ilic, creative director, North Kingdom

”Kreativ excellens – Guldägget 50 år”
Anna Qvennerstedt, copywriter, Forsman & Bodenfors

Att göra reklam åt reklamare för reklamare”, Guldäggskampanjen 2011
Dennis Rosenqvist och Annika Brinck, CP+B Europe

Glocalnet, ”Ett riktigt lågvattenmärke”
Petter Ödeen, creative director; och Johan van der Schoot, copywriter, Garbergs

”Smart reklam – slutet för den kreativa reklamen”
Viggo Cavling, chefredaktör, Resumé

”Dear Steve Jobs – att lansera en tjänst som ännu inte finns”
Lotta Loosme, marknadschef, SVT

”Initiativ + kreativitet = resultat”
Fredrik Toreskog, projektledare, Goss


Och vad kostar kalaset? 2 995 kronor utan moms. Om din byrå är medlemmar i Sveriges Kommunikationsbyråer eller Sveriges Annonsörer kan du räkna bort 300 spänn på priset. Anmäl dig här senast den 17 mars. För övrigt tycker jag att det borde finnas ett specialpris för frilansare och studenter.

* Jag gillar verkligen att Reklamdagen traditionsenligt arrangeras i Malmö. Det är en spännande stad, och själva Betlehem för svensk reklam. Ta tåget dit!

Ett svar till “Reklamdagen firar Guldägget med äggstra allt”

  1. Sophia skriver:

    Jag håller med om studentpriset! Hade sååå gärna gått men det är ju verkligen omöjligt med CSN

    Tur att du finns så man kan läsa dig istället! :)

Kommentera