Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Goss och Göteborgs Räddningsmission låter annonsen flytta runt

Folket på reklambyrån Goss står för dagens mest begåvade annons. Eller annons och annons, förresten. Det är fyra annonser, där den avslutande annonsen flyttas runt än hit och än dit. Precis som barn i flyktingfamiljer. Men hos Göteborgs Räddningsmission får barnen någon att prata med, och möter jämnåriga som är i samma situation.

Det här är reklam när den är som enklast, viktigast och mest relevant. Jag menar, hur ofta händer det att en annons får människor att verkligen agera – igen och igen och igen?

Klicka för större bilder.

1
2
3
4

2 svar till “Goss och Göteborgs Räddningsmission låter annonsen flytta runt”

  1. Eric Lindesvärd skriver:

    Ja, det här blir jag avis på. Riktigt bra annonsidé.

  2. Em skriver:

    Kanon!
    Less is more!
    Simply the best!

Kommentera