Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Nu börjar Pricka äggen – vinn Dagens Media, Guldäggsboken och Sälj det med ord!

Tävlingen Pricka äggen går ut på att gissa vilka bland de 114 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 14 april.

VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2011 (värde 595 kronor), en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 795 kronor) och boken Sälj det med ord! (ovärderlig).

UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som juryn har belönat med ett guldägg. Förutom de tolv kategorierna gissar du också på Titanägget och Guldskrift (till dessa pris offentliggörs inga nomineringar).

INSTRUKTIONER Rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och ange ALLTID en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Tävlingen avslutas den 13 april klockan 23.59. Medlemmar i Guldäggets jurygrupper 2011 och anställda på Sveriges Kommunikationsbyråer får inte delta i tävlingen. Om två eller fler tävlande skulle ha prickat lika många rätt guldägg avgörs tävlingen genom lottning.

Så här presenteras kategorierna Direkt 28/3, Radio 29/3, Event 30/3, Film 31/3, Interaktivt 1/4, Integrerat 2/4, Media 3/4, Pr 4/4, Produktion 5/4, Design 6/4, Tidningsannonsering 7/4, Utomhus 8/4, Titanägget 9/4, Guldskrift 10/4

Tävlingens förstapris kommer från Sveriges Kommunikationsbyråer, Dagens Media och Roos & Tegnér.

Några frågor på det? Då kör vi.

Kommentera