Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Pricka äggen: Vem vinner i Event? (3/14)

Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 114 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 14 april.

VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2011 (värde 595 kronor), en helårsprenumeration på Dagens Media(värde 2 795 kronor) och boken Sälj det med ord!

UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.



EVENT (3/14)

Juryn
Kategoriordförande: Frank Hollingworth, King Jurymedlemmar: Desirée Maurd, Prime PR; Andreas Dahlqvist, DDB; Hanna Björk, Åkestam Holst; Marita Kuntonen, Jung; Carl Fredrik Jannerfeldt, BBDO; Robert Lund, Forsman & Bodenfors; Mitte Blomqvist, Storåkers; Hans Sydow, Saatchi & Saatchi; Åsa Höistad Jonsgården, Eventum; Jesper Eronn, Draftfcb.

Mini
MINI Getaway Stockholm 2010 / BMW, MINI / Jung von Matt / Läs mer >>

Tillsammans
Tillsammans / IKEA Svenska Försäljning AB / Kollo / Läs mer >>

Operan
Weekday tickets / Kungliga Operan / DDB Stockholm / Läs mer >>

Nokia
Världens minsta hemmabio bjuder på världens största hemmabio / Nokia / Family Business / Läs mer >>

21 svar till “Pricka äggen: Vem vinner i Event? (3/14)”

  1. Martin skriver:

    Mini Getaway

  2. Niklas skriver:

    MINI Getaway måste ju vinna för annars har jag fel.

  3. Paul Martinsson skriver:

    Weekday tickets / Kungliga Operan / DDB Stockholm

  4. Leon skriver:

    Mini Getaway.

  5. Mats Janson skriver:

    Alla är ju bra, men med hårdast konkurrens från Mini satsar jag på den oväntade operabiljetten.

  6. daniel Vaccino skriver:

    Weekday/Operan. Go Tove, Ted och Tomas!

  7. Johan Forngren skriver:

    Svårt, men det får bli Weekday tickets / Kungliga Operan.

  8. Hannah skriver:

    Weekday tickets / Kungliga Operan / DDB Stockholm /

  9. Petter skriver:

    Mini Getaway!

  10. Erika skriver:

    MINI Getaway

  11. Weekday tickets / Kungliga Operan / DDB Stockholm – Känns helt enkelt klockren.

  12. Björn skriver:

    Mini Getaway

  13. Hampus M Eriksson skriver:

    MINI Getaway Stockholm 2010 / BMW, MINI / Jung von Matt

  14. MINI GETAWAY STOCKHOLM 2010

  15. Viktor Hertz skriver:

    Weekday tickets / Kungliga Operan / DDB Stockholm.

  16. Olof Ekman skriver:

    MINI Getaway Stockholm 2010 / BMW, MINI / Jung von Matt

  17. André skriver:

    MINI Getaway Stockholm 2010/BMW

  18. Karl Wikström skriver:

    Mini Getaway!

  19. Adrian Funke skriver:

    Jag tycker också att Mini är grym. Men som event räknat så tycker jag faktiskt att Nokia är allra bäst. Eller kanske Ikea. Men Nokia är ju ändå ett bra sätt at visa en en produktfördel för 10000 människor samtidigt.

  20. Emanuel Mankert skriver:

    Tillsammans. Kollo.

  21. […] Det är svårt att mäta kreativitet. Ännu svårare att tävla i det. Men idag avgörs en tävling i kreativitet. Nämligen guldägget. Här prisas 2010 års reklamkampanjer utifrån i kreativitet. Sveriges reklambyråerna gör upp i de 14 kategorierna: Direkt. Radio, Event, Film, Interaktivt, Integrerat, Media, Pr, Produktion, Design, Tidningsannonsering, Utomhus, Titanägget och Guldskrift […]

Kommentera