Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Pricka äggen: Vem vinner i Radio? (2/14)

Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 114 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 14 april.

VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2011 (värde 595 kronor), en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 795 kronor) och boken Sälj det med ord!

UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.



RADIO (2/14)

Juryn
Kategoriordförande: Mia Cederberg, Storåkers Jurymedlemmar: Niclas Carlsson, Lowe Brindfors; Christian Barrett, The Fan Club; Elisabeth Berlander, Goss; Sara Haag, Sara Haag AB; Emil Jonsson, Ester; Fredrik Simonsson, DDB; Anna Romson; Malin von Werder, Garbergs; Martin Marklund, Honesty; Nima Stillerud, King

radio_rod

Ät på IKEA / IKEA / Forsman & Bodenfors / Lyssna >>

radio_bla
Lägg inte på / Ronald McDonald Barnfond / DDB Stockholm / Lyssna >>

radio_gron
Ingen Big Deal – Otroligt men sant / McDonald’s / DDB Stockholm / Lyssna >>

radio_orange
Jul i moll / Göteborgs Räddningsmission / GOSS Reklambyrå / Lyssna >>

radio_rod
Lättparkerad / Kia Motors / Berntzon Bylund / Lyssna >>

radio_gra
Pause vs Bad Sound / Pause Ljud & Bild / Åkestam Holst / Lyssna >>

radio_lila
Halebop Radio / Halebop / Honesty / Lyssna >>

radio_rod
Billiga veckan / ICA Sverige / King / Lyssna >>

19 svar till “Pricka äggen: Vem vinner i Radio? (2/14)”

  1. daniel Vaccino skriver:

    Paus.

  2. Mats Janson skriver:

    Ica och Billiga veckan för att den är så enkel och får mig att le under hela spoten till nåt så fånigt. Eller Göteborgs räddningsmission för att den gör ont i sluttonen. Eh…det får bli Ica. Nej, jag har bestämt mig: Göteborgs Räddningsmission.

  3. Paul Martinsson skriver:

    Pause vs Bad Sound / Pause Ljud & Bild / Åkestam Holst

  4. Karl Wikström skriver:

    Halebop.

  5. Hannah skriver:

    Lägg inte på/Ronald McDonald/DDB

  6. Martin skriver:

    Pause vs Bad Sound

  7. Niklas skriver:

    Pause vs Bad Sound vinner för annars har jag fel.

  8. Johan Forngren skriver:

    Pause vs Bad Sound.

  9. Erika skriver:

    Pause vs Bad Sound

  10. Pause vs Bad Sound / Pause Ljud & Bild / Åkestam Holst

  11. Björn skriver:

    Pause vs Bad Sound / Pause Ljud & Bild

  12. Hampus M Eriksson skriver:

    Pause vs Bad Sound / Pause Ljud & Bild / Åkestam Holst /

  13. Jul i moll / Göteborgs Räddningsmission / GOSS Reklambyrå

  14. Viktor Hertz skriver:

    Jul i moll / Göteborgs Räddningsmission / GOSS Reklambyrå.

  15. Olof Ekman skriver:

    Pause vs Bad Sound / Pause Ljud & Bild / Åkestam Holst /

  16. André skriver:

    Lägg inte på/Ronald McDonald Barnfond

  17. Emanuel Mankert skriver:

    Pause vs Bad Sound. Åkestam Holst.

  18. […] Det är svårt att mäta kreativitet. Ännu svårare att tävla i det. Men idag avgörs en tävling i kreativitet. Nämligen guldägget. Här prisas 2010 års reklamkampanjer utifrån i kreativitet. Sveriges reklambyråerna gör upp i de 14 kategorierna: Direkt. Radio, Event, Film, Interaktivt, Integrerat, Media, Pr, Produktion, Design, Tidningsannonsering, Utomhus, Titanägget och Guldskrift […]

Kommentera